لر ( لک ، بختیاری ، فیلی ، ممسنی ، کلهر ، ثلاثی و ... )

لرستانات سرزمینی متشکل از چند استان لرستان ، کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، قزوین ، مرکزی ،اصفهان و ... می باشد .

لرستانات سرزمینی متشکل از چند استان لرستان ، کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، قزوین ، مرکزی ،اصفهان و ... می باشد .

خلاصه ای از کتابها و متون مربوط به سرزمین لر نشین و تاریخ این نژاد کهن تهیه شده است .

طبقه بندی موضوعی

غار ویزنهار

شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۳۲ ق.ظ


کوه (ویزنهار ) رومشکان از توابع کوهدشت ، سه دره عمیق دارد که چین خوردگی های گوناگون دارد . دره غربی ، از دو دره دیگر اهمیت بیش تری دارد ؛زیرا در انتهای این دره و در قسمت بن بست آن ، غاری است که در سینه کوه کنده شده که چشم انداز و دیدگاه آن سراسر دره را در بر گرفته است . از میان دره ، راهی برای رسیدن به غار وجود ندارد و ارتفاع دهانه غار تا سطح دره نزدیک به۲۰ متر است.

در انتهای بن بست دره ، دریچه ای است که پله های سنگی آن به طرف غار منتهی می شوند و تا محوطه غار امتداد می یابند . این پله ها با چند پیچ حساب شده ، دره را به غار متصل می کنند . در گذشته، کسی از وجود این پله ها آگاهی نداشت ، ولی به طور تصادفی این دریچه پیدا شد . سطح داخلی غار ، چندان وسیع نیست ، ولی قسمتهایی از دیواره آن را تراشیده و صاف کرده اند ؛به طوری که میتوان به آسانی در داخل آن گردش کرد و اثری بسیار جالب توجه و عجیب از دوره باستان را نظاره گر شد که از ارزش جهانگردی وافرای برخوردار است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی