لر ( لک ، بختیاری ، فیلی ، ممسنی ، کلهر ، ثلاثی و ... )

لرستانات سرزمینی متشکل از چند استان لرستان ، کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، قزوین ، مرکزی ،اصفهان و ... می باشد .

لرستانات سرزمینی متشکل از چند استان لرستان ، کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، قزوین ، مرکزی ،اصفهان و ... می باشد .

خلاصه ای از کتابها و متون مربوط به سرزمین لر نشین و تاریخ این نژاد کهن تهیه شده است .

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

"" از دلایل کورد سازی در ایران """

شاید در فضای مجازی به تحریفات تاریخی که در حال اجراست برخورده باشید که شما را شوکه کرده باشد . ایجاد شبکه ها و وبلاگ هایی برای کورد جلوه دادن اقوام و شهرهای غرب  و جنوب غربی ایران در این چند ساله آنچنان نامحسوس صورت گرفته است که از چشم همه پنهان مانده است.

اگر به تعداد بالای همایش های برگزار شده وهمچنین حمایت های دانشنامه ویکی پدیا و... دقت کنیم به آسانی می توان به وجود یک حامی مالی پی برد .

حال دلیل این حمایت ها را در خبری که قبلاً اعلام شده بود می خوانیم:

شبکه تلوزیونی "رووداو" مربوط به اقلیم کردستان در برنامه های هواشناسی خود نقشه کشور خیالی کردستان را نشان می دهد
این تلویزیون که وابسته به بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق است این نقشه را به بهانه سرویس دهی به مناطق کردنشین به نمایش گذاشته است.
این نقشه در شمال غرب به دریای مدیترانه و در جنوب به خلیج فارس ختم می شود که عموماً محل سکونت اقوام کرد ایرانی نمی باشند .

مجدداً در صفحه ی رسمی حزب دموکرات کردستان (عراق) این نقشه قرار گرفته شد وهمچنین این نقشه به همراه خبر مربوطه در روزنامه جمهوریت ترکیه نیز منتشر شده است.

برای ایجاد یک کشور جدید ، منابع مالی مورد نیاز است که وجود چاه های نفت در جنوب غربی ایران می تواند این نیاز را مرتفع سازد همچنین دسترسی به دریا از نظر استراتژیک حائز اهمیت می باشد.

در پروژه دستیابی به کشور بزرگ کوردستان نیاز است تا مخالفان را از سر راه برداشت که این روش می تواند بدون تنش انجام گیرد یعنی با کورد سازی اقوام دیگر. با این کار نه تنها مخالفان ازسر راه برداشته می شوند بلکه به عنوان منابع انسانی حامی ، مورد استفاده قرار می گیرند .

در حال حاضر پیشروی کارخانه کورد سازی تا مرز لرستان و خوزستان صورت پذیرفته است و در حال توسعه می باشد.به عنوان مثال در کتاب استان شناسی پایه دهم لکها که جمعیت کثیری از قوم لور را تشکیل می دهند ، در زیرمجموعه کوردها قرار داده شده اند و این بدان معناست که نیمی ازاستانهای لرستان ، همدان ، کرمانشاه وایلام و ... را نیز به نقشه خیالی خود افزوده اند . 


برای جلوگیری از فاجعه ای که آنرا "" تجزیه کشور"" می گویند نیاز است که امروز اندیشه کرد زیرا فردا دیر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۰۵ آبان ۹۵ ، ۱۵:۵۲
مصطفی ستاری