لر ( لک ، بختیاری ، فیلی ، ممسنی ، کلهر ، ثلاثی و ... )

لرستانات سرزمینی متشکل از چند استان لرستان ، کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، قزوین ، مرکزی ،اصفهان و ... می باشد .

لرستانات سرزمینی متشکل از چند استان لرستان ، کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، قزوین ، مرکزی ،اصفهان و ... می باشد .

خلاصه ای از کتابها و متون مربوط به سرزمین لر نشین و تاریخ این نژاد کهن تهیه شده است .

طبقه بندی موضوعی

کارشناسی یا منفعت طلبی ؟!!!

جمعه, ۱۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۰۸ ق.ظ

کارشناسی یا منفعت طلبی ؟!!!

اجرای طرح انتقال آب از استان لرستان به قم موجب انتقال سالانه ۱۸۱ میلیارد لیتر آب از رودخانه‌های الیگودرز به سمت قم شده است . طبق جدول ، استاندارد مصرف آب آشامیدنی برای یک نفر در روز 130 لیتر می باشد .
 

استحمام

۴۳ لیتر

دستشویی

۲۶ لیتر

لباسشویی

۵.۱۷ لیتر

پخت و پز

۱۳لیتر

نظافت خانه و باغچه

۵.۸ لیتر

کولر و تهویه

۵.۴ لیتر

آشامیدنی و غیره

۵.۴ لیتر

ظرفشویی

۱۳ لیتر

جمع کل

۱۳۰ لیتر

 

مقدار آب انتقالی از لرستان به قم طبق استاندارد برای مصرف جمعیتی معادل 3,794,000 نفر می باشد و این در حالی است که جمعیت استان قم کمتر از 1,200,000 نفر است .

متاسفانه در حال حاضر 3 برابر مقدار آب مورد نیاز استان قم در حال انتقال می باشد که مشکلات زیست محیطی بسیاری را بوجود آورده است که هنوز صدای هیچ یک از حافظان منابع طبیعی به گوش نمی رسد .

همگی شعار "" پدر و مادر گرامی 2 تا بچه کافیه ""  را در سالهای گذشته بسیار شنیده ایم که حاصل بررسی ها و کارشناسی مسئولین محترم بود و این در حالی است که امروزه به اشتباه خود پی برده اند .

قبل از اینکه سونامی ویرانگر زیست محیطی که حاصل کارشناسی همان کارشناسان است  گریبان گیر استان های زاگرس نشین ( لرستان ، خوزستان ، چهارمحال و بختیاری ) گردد ، باید چاره ای اندیشید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۴
مصطفی ستاری

نظرات  (۱)

4/636149---------با سلام دوست عزیز
به وبسایت یکتا فایل دعوت شدید
برای دانلود فایل رایگان
دانلود هر فایلی که دنبالش هستی
وبسایت یکتا فایل
www.yektafile.ir
منتظرت در یکتا فایل هستم
--------2/3165

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی