لر ( لک ، بختیاری ، فیلی ، ممسنی ، کلهر ، ثلاثی و ... )

لرستانات سرزمینی متشکل از چند استان لرستان ، کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، قزوین ، مرکزی ،اصفهان و ... می باشد .

لرستانات سرزمینی متشکل از چند استان لرستان ، کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، قزوین ، مرکزی ،اصفهان و ... می باشد .

خلاصه ای از کتابها و متون مربوط به سرزمین لر نشین و تاریخ این نژاد کهن تهیه شده است .

طبقه بندی موضوعی

آبشار سوله

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۳۰ ق.ظ


در دامنه کوه مهراب در منطقه میربگ دلفان آبشاری به بلندای آسمان و در منطقه‌ای بکر و زیبا در انتظار گردشگران و مهمانان نوروزی از شهرستان دلفان است.

راه دسترسی به این آبشار از مسیر روستای زالی (دو راهی نهاوند) است که به ترتیب از روستاهای فرهادآباد، معصوم‌آباد، چراغ‌آباد، یوسف‌آباد، دم‌باغ، رضاآباد، عزیزکشته، گردکانه و سرمرنگ عبور کرده و پس از طی چند کیلومتر به صورت راهپیمایی به سمت کوه به آبشار سوله این زیبای طبیعی می‌رسید.

 ارتفاع این آبشار بین 1610 تا 1620 متر از سطح دریاست که چشم هر بیننده‌ای را در حیرت فرو می‌برد.

به گزارش فارس از شهرستان دلفان، ارتفاع تقریبی این  آبشار بالغ بر 50 متر به صورت پلکانی است که از شکاف دره‌ای طولانی از کوه سرازیر شده و در عرض تاج براساس رسوب‌گذاری مسیر آب متغیر تا شش متر متغیر است.

پوشش گیاهی منطقه منتهی به آبشار از نوع درختان جنگلی از انواع درختان بلوط، گلابی وحشی، مو، زالزالک و ... است و زمین‌های اطراف این آبشار تا دامنه کوه اغلب باغ و کشت گندم و سیفی‌جات و ... است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی