لر ( لک ، بختیاری ، فیلی ، ممسنی ، کلهر ، ثلاثی و ... )

لرستانات سرزمینی متشکل از چند استان لرستان ، کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، قزوین ، مرکزی ،اصفهان و ... می باشد .

لرستانات سرزمینی متشکل از چند استان لرستان ، کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، قزوین ، مرکزی ،اصفهان و ... می باشد .

خلاصه ای از کتابها و متون مربوط به سرزمین لر نشین و تاریخ این نژاد کهن تهیه شده است .

طبقه بندی موضوعی

دل نوشته یک لر

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۶ ق.ظ

نمیدانم مهمان کیست و صاحبخانه کجاست!

ساکن اولیه ایران زمینم

آنروز که به سرزمینم پاگذاشتی چیزی نداشتی

و من دارای چندهزار سال تمدن و فرهنگ بودم (تمدن عیلام)

سادگی که در من می بینی جریی از آداب و رسوم زیبای ماست که از اجدادم بجا مانده است.

توی نادان آنرا ساده لوحی میدانی و من فرهنگ احترام و ادب میدانم.

اولین قلب مصنوعی (توفیق موسیوند) و اولین چشم مصنوعی با قابلیت بینایی سنجی(احسان کامرانی) از آن ماست.

پدر پیوند کبد ایران (علی ملک حسینی) هم خون من است.

ریاضیدان بزرگ (امیدعلی کرم زاده) استاد من است.

اولین موتور پلاسما و اولین موتور سوخت جامد (منوچهر چگنی) ساخت برادر ماست.

در زمینه موسیقی (لوریس چکناواریان) رهبر ارکستر ماست.

سیاستمداری بزرگ چون (دکتر مصدق) داشتیم.

مبارزی شجاع جون (رییس علی دلواری) مراقب جانم بود.

دلاوری چون (آریو برزن) محافظ مرزهایم بود.

در راه وطن شهیدان بسیاری دادم (احمد کشوری ، علی خسروی ، محمد بروجردی و ...)

شاعران و نویسندگانم ( جعفر شهیدی، عبدالحسین زرینکوب، مهرداد اوستا، عبدالمحمد آیتی، قیصر امین پور، باباطاهر عریان، مولانا شطاحی، محمد فانی، حزین بروجردی، محمد باقر صامت و ...) هستند.

بزرگان دینی (علامه بحرالعلوم و آیت اله بروجردی) مرا تربیت کرده اند.

پایبند بودن به صداقت و سادگی در رفتار با دیگران بهترین خصلت انسانی است که امروزه در مردم من وجود دارد.

(((من لرم فرهنگ و چهره اصیل یک ایرانی را در مردم من ببینید)))

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۲
مصطفی ستاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی